HOME OVERZICHT RITTEN TIPS EVENEMENTEN LINKS LEDEN REGLEMENTEN UITRUSTING FOTOALBUMS SPONSORS CONTACT

ZEELAND 2019

ZEELAND:  21-22/9/2019

Zaterdagmorgen verzamelen geblazen voor onze tweedaagse naar Zeeland. Liefst 54 inschrijvingen voor deze trip. Fietsen in de trailer en iedereen op zijn plaats toen bleek dat er enkele stoelen te weinig waren. Na dit probleem te hebben opgelost gingen we  richting Zeeland. Na een rustige rit zonder problemen in het verkeer kwamen we aan in Goes waar we stopten op de grote parking van de Praxis. Daar werden de fietsen gelost en maakten de renners zich klaar voor een rustige trip van 68 km. De andere sympathisanten gingen op ontdekking in het mooie Goes, waar de wekelijkse markt een mooie meevaller was.

Vanuit Goes vertrok de rit via knooppunten richting Yerseke. Onder een gezapig tempo reden we door de polders, langs dijken en door enkele dorpjes. Op het uiteinde van één van de dijken hadden we een mooi zicht op de Deltawerken in de verte. Ook enkele schepen volgeladen met containers waren er te zien. Dan reden we door Yerseke waar de geur van mosselen onze neus prikkelde, via een lus door de polders waar de wind vrij spel had kwamen we een tweede keer in Yerseke aan. Van daaruit via enkele dorpjes terug richting Goes. Onderweg reed Walter lek, moesten we een omleiding omzeilen en werden er foto's genomen. Na 68 km waren we terug op de parking in Goes waar de fietsen werden geladen en enkelen richting centrum gingen. Daar was volop ambiance want de wekelijkse markt was er. Daar werden enkele kleine hapjes genuttigd en was het tijd om naar de bus te gaan die omstreeks vier uur ging vertrekken naar ons hotel in Vlissingen. Deze korte bustrip van 40 km verliep vlot.

Aangekomen in Vlissingen werd er vlot ingecheckt in ons mooie hotel en werden de kamers gekeurd. Iedereen genoot er van een verfrissende douche en kleedde zich mooi op om op verkenning te gaan. In groepjes werd er vertrokken voor een wandeling langs de dijk om verder op een mooi terrasje een lekkere maar o zo dure pint te drinken. Er was afgesproken dat er werd gegeten om half acht en gezien de lange dag was ook iedereen ruim op tijd in het restaurant. Eerst kregen we de keuze tussen een lekkere tomatensoep of vissoep, dan volgde er een lekker buffet en afsluiten deden we met heerlijke desserts. Ik denk dat iedereen ruim tevreden was over deze maaltijd. Nadat de dranken betaald waren werd er nog wat nagepraat en vonden velen dat het tijd was om het bed op te zoeken voor een welverdiende nachtrust. Er werd afgesproken om tussen acht en negen te ontbijten en rond half tien te vertrekken richting Brugge. ‘s Morgens waren de eersten reeds vroeg aan het ontbijt, dit was weeral ruim bemeten en spek voor ieders bek. De magen werden gevuld en dan was het tijd om naar de bus te gaan waar alles ingeladen werd en de groepsfoto werd gemaakt. Uiteindelijk vertrokken we naar Brugge en was de afspraak om vier terug aan de bus, iedereen vertrok er in groepjes de stad in. Gezien de vele foto's die er op Facebook verschenen had iedereen het naar zijn/haar zin. Om vier uur stipt vertrokken we richting Genk maar door het drukke verkeer viel deze trip huiswaarts langer uit dan verwacht. Gelukkig hebben we Pieke in de club die tijdens de rit voor animatie zorgt en plots enkele flessen Grappa bovenhaalt en iedereen wat aanbied. Ook een dankwoord voor onze buschauffeur die ons veilig heeft vervoerd.  Aangekomen in Genk werden de fietsen uitgeladen en afscheid van elkaar genomen. Iedereen ging tevreden terug naar huis in de hoop dat er volgend jaar weer zo een mooie tweedaagse op het programma staat. Bestuur, leden, sympathisanten bedankt voor dit mooie weekend en niet vergeten de dames voor hun lekker gebak.

Onze dank aan Gerald voor de uitgestippelde rit in Goes en voor het mooie verslag.

We kijken al uit naar de volgende UITSTAP! (zie altijd op onze website)